23/2 Dockan - Malmö

Denna kvällen bjöds det på någon slags sidfläsk tror jag det var, med potatis och sås och en god öl till det.
Fantastiskt gott.
Och det var även gott att se att alla borden på Restaurang En Nypa Salt var fulla. Så det var nog en ca 60 i publiken.

Detta var första gången jag fick avsluta kvällen och jag tyckte nog ändå att jag förvalta det väl.
Det kändes faktiskt lite som en ära att få göra det och jag ska villigt erkänna att hjärtat bultade några extraslag där ett tag.
Jag dammade av några gamla skämt som jag kombinerade med lite nya skämt och jag tyckte nog att jag fick ett ganska så bra flyt i det hela.
Många av skämten fick jag till att hänga ihop vilket gjorde att det kändes som att jag börjat hitta den röda tråden jag ska följa för att få riktigt lyckade gig.
Jag försökte mig även på lite publiksnack, märkte att jag inte fick den responsen som jag egentligen önskade så jag avbröt det ganska så fort igen och återgick till materialet.
Denna gången provade jag på en helt ny avslutning. Jag läste en dikt av W.B Yeats. Låter kanske inte så roligt och spännande men jag tyckte att jag fick fram ett väldigt fint budskap och jag tyckte att det var det vässentliga i det hela.
Så jag får nog se det som att detta var ett av mina bättre gig.

MC: Malin Nanhed
övriga komiker: Lina Lindeberth, Tomas Högblom, Robin Paulsson, Svante Karlsson, Gertrud Johnsson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0