13/12 Mässingshornet - Malmö

Luciafirandet var i full gång men 10 st i publiken var där i alla fall + alla komikerna.
Vi bjöds på Köttbullar och potatis med lingon och sås.

Eftersom det befann sig ett par studerande från Australien och Frankrike så beslöt vi oss för att köra giget på engelska.
Min personliga reflektion så här i efterhand är att det var en DÅLIG IDÈ!!!
Ska jag köra på engelska fler gånger så ska jag absolut förbereda mig bättre, eller rent utav ha färdigt material skrivet på engelska som jag bara kan plocka fram om det skulle behövas.
Jag strök skämt på skämt eftersom jag insåg att det inte skulle funka på engelska. Detta resulterade i att jag kom av mig, glömde nya skämt, misslyckades med en del nya skämt.
Kort sagt, en total bombning!

Nåja, det var ju lärorikt ändå på många sätt och det var kul att få prova på.

MC: Elin Nordén.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0