Gött i Mössan 26/5

Detta kvällen hade jag faktiskt sett fram emot... Inte bara att få komma till Göteborg och köra ett gig (som i min lilla värld känns stort) utan även att få lov att träffa Pontus Enhörning.
Denna man som jag har suttit och lyssnat på i radion ända sen jag var liten... Man skulle nästan kunna säga att jag är uppvuxen med honom... och denna kväll skulle jag få stå på scen med honom... För mig kändes det ganska häftigt...
Jag tror inte han kände samma sak.

Vi var ett gäng från Malmö som stack upp. Jag, Elin Nordén, Mats Andersson och Mattias Olsson.
Det var riktigt roligt...
När vi kom upp var det dags för mat.
Denna kvällen bjöds det på grillat från terassen. Det var skitgott. Grillad Entrecoté (uttalas an-tre-kå) med sallad och en öl... Det var riktigt mysigt att få sitta och kunna blicka ut över vattnet och äta god mat med en god öl.

Kvällen gick bra. Jag körde mina rutiner... la till lite nya skämt och det verkade funka och det kändes som att jag fick med mig publiken. Även om publiken kändes lite stel i början så kändes det ändå som att jag fick igång dom och att dom mjukna upp till slut.

Något som var riktigt roligt var att efter att första akten var slut så hörde jag 2 tjejer som stod i baren och prata om delar av mitt material... helvete vilken känsla det gav...

Fick träffa Pontus Enhörning.

Avsluta kvällen gjorde Pontus Enhörning och gjorde det riktigt bra. Jag fick verkligen många nya idéer och tips.
Ja, jag ska inte säga så för alla körde riktigt bra. Jag hade t.ex bara sett Mattias Olsson sedan innan som MC, men helvete vad jag skratta åt hans Material. Mats Andersson kan man inte annat än skratta åt... på ett bra sätt menar jag nu...
Elin Nordén var verkligen på G. Riktigt bra körde hon.
Kadir Meral hade jag aldrig sett innan men även han hade bra material och bjöd på många skratt.

Konfrancier för kvällen var Martin Gustavsson.

Tack allihopa för en underbar kväll med många goda skratt.

Gänget från gött i Mössan i Göteborg 24/5

Hela gänget från Gött i Mössan 24/5 2010

Kommentarer
Postat av: Mats Andersson

Tack själv!

Kadir Meral heter han du glömde namnet på.

2010-05-27 @ 11:08:15
URL: http://www.mats-andersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0