Kalmar 10/6

Det var en ganska rolig resa upp. Jag och Ludvig "Ludde" Samuelsson körde härifrån vid 2-tiden... Skitroligt och på många sätt också lärorikt.
Tänk att jag... JAG!!! sitter och hjälper Ludde med material... Kändes nästan lite surealistiskt... men man blir ändå lite stolt över sig själv... det kan man inte förneka.

Vi anlände till Restaurang Byttan och träffade Fredrik Palmkvist.
Vi blev visade till hotellet... HOTELL!!! JAG!?!?
Det var inte utan att man kände sig lite betydelsefull på något lite småskruvat sätt.
Tillbaka på Byttan blev vi serverade mat... Revben med potatis och någon slags sås i en liten burk.
Hur gott som helst.
Det hade kanske varit ännu godare om jag inte redan var så mätt efter att jag och Luddet käkat på McDonalds på vägen upp.

Innan giget hade jag ett samtal med Fredrik. En hel del nya tankar bröt fram och han har många bra idéer. Tänker lite utanför boxen.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om giget i sig. Det var kul, det kan jag inte förneka, men det var nog fel förutsättningar.
Publiken satt fortfarande och åt, det satt folk inne i andra rummet och såg ganska oengagerad ut.
Som första komiker så hade jag hoppats på kanske kunna få med mig publiken lite...
MISSION IMPOSSIBLE!
Jag hade lagt upp ett bra gig med bara säkra kort... men när jag efter ett par minuter fortfarande insåg att jag inte hade publiken med mig så tyckte jag att det var bättre att runda av så snart som möjligt så att de andra komikerna fick lite mer tid på sig.
Visst fick jag en del fniss, leende, nickningar och så... men det var inte den där responsen som man brukar få.
Men skam den som ger sig. För tillbaka till Kalmar ska jag och då ska jag fan i mig visa Kalmariterna att jag kan få dom att skratta ordentligt.

Andra komikern som var uppe var Ludde Samuelsson.
Även han hade en tung uppförsbacke, men man märkte ganska snart att han har så mycket erfarenhet och ganska så snart så inser man varför han blir inhyrd så mycket.
Han jobbade upp publiken till en riktigt bra nivå.
Det är en fröjd att se Ludde in action.

Efter pausen så var det dags för kvällen headliner:
Lasse Karlsson.

Även han började i en liten uppförsbacke men ganska snart hade han med sig publiken och folk tjöt av skratt.
Det var riktigt roligt och jag hoppas på att få se honom fler gånger.

I det hela taget så var det en lyckad kväll och jag fick lära mig så otroligt mycket.

Tack allihopa för en otroligt rolig kväll.

//Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0