M.A.C.K

Igår var det dags igen... Denna gången var det med väldigt kort inställelsetid... 8 månader och 2 dagar innan julafton och allt.
Jag fick ett samtal på eftermiddagen med frågan om jag skulle vilja uppträda på M.A.C.K (Malmö Comedy Klubb) på kvällen.
Jag hade egentligen inga förväntningar på kvällen... jag hade ju ingen aning om vem mer som skulle uppträda.
Jag fick lära mig en ny sak denna kväll. Jag fick lära mig att MC står för Master of Cermony... eller som vi säger på svenska... Konfrensier... fast jag är rätt säker på att det kommer från franskan ändå....
Fast och andra sidan är jag inte helt säker på hur mycket man kan lita på fransmän...
Dom kallar ju faktiskt potatis för Pom de tää... (jag har ingen aning om hur det stavas och jag har ingen som helst lust att ta reda på det heller...) Vilket översatt till svenska blir äpple av marken....
ÄPPLE OCH POTATIS HAR INTE MED VARANDRA ATT GÖRA!!! de är matprodukter bägge två... men sen slutar likheterna där...
Ojdå... nu spåra jag ur lite...

Jag tyckte i det stora hela att det var ett bra gig... skämten satt och jag provade något litet nytt material... Det verkade som att posten hade personalfest denna kväll, men det var inte bara de som var på hugget... det kändes som att hela publiken var med på noterna genom hela kvällen.
MC denna kvällen var Eric Andersson. De andra som uppträdde var Tina Andreasson, Marcus Johansson, Thomas högblom och Aron Flam.

Mack är en helt underbar liten klubb... Jag tror inte diekt att jag kan beskriva det... det är helt enkelt en sån där klubb som bara måste upplevas...

Tack allihopa för en helt underbar kväll... Tyvärr fick jag rusa till jobbet efteråt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0