3/7 Landskrona

Denna kväll var ett privat gig. Det var en 40 års fest.
Det var skitroligt.
Vi kom dit och det bjöds på sallad med olika såser, grillad kött och källarfranska. Det var riktigt gott även om den röda såsen var lite stark. Alltihop sköljdes ner med ett glas cola.
Folk som gick förbi oss där vi satt förstod att det var vi som var underhållningen, men dom förstod nog aldrig riktigt vad det var för något vi skulle göra.
Vi sa att det var vi som var bandet som skulle spela lite. Dom köpte det med hull och hår...
Vart kommer det uttrycket från egentligen? Hull och hår... Jag tycker det låter lite läskigt det där...

Nåväl...
Först ut var Elin. Hon presenterade oss och hade en liten snabb genomgång av hur det skulle gå till.

Först ut var jag. Det gick bra... Jag fick betalt för ett nytt och specialskrivet skämt till födelsedagsbarnet. Det var riktigt roligt.
Jag gjorde giget ganska så kort och jag tror det var det bästa. Och när jag bröt in i min vanliga rutin med sömn och snarkande människor så fick jag ordentligt med skratt.

Efter mig så var det dags för Björn Tennfors.
Björn var verkligen på G denna kväll. Det var riktigt roligt att se. Skratten avlöste varandra...
Björn har dessutom fått sitt första supportgig... Jag ska uppriktigt säga att jag är jäkligt glad för Björns skull. Då är han på Gessie Byakrog. Jag håller alla tummar och tår för dig Björn.

Efter Björn var det dags för Mats.
Mats gjorde riktigt bra ifrån sig. Om publiken tyckte att det hade haft roligt innan så var det inget emot vad dom tyckte när Mats började prata om Hallandsåsen.

Elin Nordén avsluta kvällen och gjorde det på ett strålande sätt.
Något som var extra roligt var när hon kom in på sin rutin om scouter och det visade sig att födelsedagsbarnet också hade varit scout.
Sen var där en hel del nya skämt som jag inte hört innan och det var riktigt roligt.

Under tiden Elin höll på att avsluta kvällen så började servitriserna duka fram för tårta. Tyvärr var vi tvungna att åka innan vi hann se tårtan. Men med tanke på hur god maten var så måste tårtan ha varit hysteriskt god.


För att summera ihop kvällen kan jag bara säga att det var en riktigt lyckad kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0