14/7 Dockan Comedy

Dockan Comedy har dragit igång igen.
Detta var andra kvällen och jag är inte helt säker på hur många i publiken som hade letat sig in i den svala lokalen.
Men ca 60-70 stycken var det nog.
Restaurang Elephanten hette det ju förr men eftersom det nu har bytat ägare så heter det nu En Nypa Salt och jag förstår nu varför.
Det bjöds på en helt otroligt god middag. 2 stora köttbitar med klyftpotatis och sallad. Och saltet... det var sånt där salt som ser ut som små snöflingor...
Man får ta det med klöver 5 och hälla över... Alltså... En nypa salt.
Sjukt gott var det iaf och jag kan verkligen rekomedera alla att åka dit och äta.
Lokalen var bara något ommålad och lite småfix, men den såg mycket ljusare och luftigare ut.
Dom har verkligen gjort det bra...

Malin Nanhed gjorde sin debut som konfransiär... konfrenci.. konfr... kon... Hon presenterade det hela.
Men jag tyckte att hon gjorde det riktigt bra.

Det kändes verkligen som att jag hade flyt ikväll... jag varvade lite gammalt och lite nytt... dom utökade rutinerna fick jag ännu bättre betalt för ikväll än vad jag fick på Mässingshornet.
Även denna kvällen hade jag fått 10 minuter.
Jag vet inte riktigt om jag börjar bli lite väl frimodig för jag började prata lite mer med publiken nu... inget jag brukar göra direkt... och även om det inte var mycket så kände jag ändå att det är något som jag kanske borde träna på.

Men det var roligt. Och jag tyckte själv att jag fick in det ganska bra i setet...
Jag kände mig på betydligt bättre humör ikväll.... och jag kände att jag hade bra energi på scen och jag hoppas att jag smittade av mig lite på publiken.

Tråkigt nog var jag tvungen att rusa till jobbet direkt efter mitt gig och hade inte chans att se de andra komikerna denna kvällen heller.

Men de övriga som uppträdde denna kväll var: Mats Andersson, Ludde Samuelsson, Mattias Olsson, Niklas Perslov, Marie Christensén, Thomas Andersson.
MC denna kvällen var Malin Nanhed.
Jag tycker om att säga MC.... Dels för att jag vet vad det betyder och dels för att det är ett lättare ord än konfransi... konfr... det andra jävla ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0