Dockan Comedy 4/8

Denna kvällen blev inte riktigt vad jag hade förväntat mig... eller ja... jag hade väl egentligen inte förväntat mig någonting... men ändå.
Jag var från början satt i andra akten vilket jag såg fram emot men vissa omständigheter gjorde att jag helt plötsligt blev placerad i första akten... ATT JAG SKULLE ÖPPNA!!!
Jag har väl egentligen inget emot att öppna, men denna kvällen skulle jag köra helt nytt material så jag var lite nervös för det.
Men Eric Andersson ordna fram en stor god räkmacka med ägg och dill och svart löjrom och gurka och citron och en förbannade massa räkor... det hela fick sköljas ner med en öl.
Sen var jag på banan igen och allt kändes lugnt.

Jag tyckte ändå att jag hade ganska så bra energi på scen och så här i efterhand när jag kollar på min inspelning så upptäcker jag att jag hörde publiken som lite segare än vad dom var.
Jag körde igång med mitt nya material och upptäckte att det funkade faktiskt ganska så bra. Ska bara stryka lite här och där, men jävlar vad roligt det var när jag hörde en i publiken som verkligen låg dubbel av skratt.
Rätt var det var så ringde min telefon upp på scen... jag ångrar som fan att jag inte utnyttja den situationen... Det hade kunnat bli roligt... men men... man lär sig.

Det var överhuvudtaget en bra kväll... ca 70-80 personer hade letat sig in i lokalen.

tyvärr hann jag inte se de andra komikerna denna kvällen, men de andra som uppträdde var:
Svalövsgänget, Ludvig Samuelsson, Sven Holmberg, Johan Axelsson och Jonathan Unge.
MC denna kvällen var Eric Andersson.

Tack ska ni ha och tack alla i publiken som letat sig dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0