Fortsättningen på Stand up karriären

Det skulle dröja ända till i februari innan nästa gig skulle komma...
Denna gången inföll det sig den 17 februari på Garva... En Comedy klubb på Harrys i Malmö.
Jag hade en viss innre stress eftersom jag skulle iväg och jobba efter giget...

Men jag fick avnjuta en riktigt god mat... det var stekt potatis med en köttbit och någon slags sås... Hur gott som helst...
För er som inte provat äta på Harrys vill jag varmt rekomendera deras kök... Eller ja... åtminstone maten.

Något som jag tyckte var coolt var att när jag skulle upp på scen så spelades det musik... en slags intro-musik... Fan vad det sporra mig... och helt plötsligt fick jag näst intill storhetsvansinne och började drömma mig bort om vilken som hade varit den perfekta intro-musiken för mig... och den låtlistan skulle kunna göras lååååång... men tillbaka till verkligheten.
Det kändes lite speciellt eftersom jag var först ut och detta var säsongsöppning för Garva.
Men det kändes bra och rutinerna satt som de skulle, men det var just det här med att jag kände mig så stressad som gjorde att det ändå inte kändes riktigt bra... Men det var jäkligt kul.

Nervositeten var närvarande, men inte lika påtaglig som de andra gångerna.
Tyvärr fick jag inte chansen att se de andra komikerna efter mig, men de andra som var närvarande var:
Mattias Olsson (tror han är en av de som driver Garva), Sven Nilsson, Elin Nordén, Martin Lettevall, Marcus Johansson, Joe Eagan, Björn Tennfors, Mats Andersson, Joachim Lindgren, Jörund Larsen.



Dagen efter så var det dags för ytterligare ett gig... Denna gången på Dockan Comedy.
Det känns lite som att Dockan har blivit lite av en hemmabas... Om man nu kan säga så efter att bara kört några gig. Men det är en mysig klubb och det är verkligen en underbar miljö.

Den 18 februari stod jag som sagt på scen igen på Dockan...
Det kändes bra... Rutinerna börjar sitta mer och mer och jag har fått så många olika tips och idéer på vad jag ska tänka på... Så nu gäller det bara att finslipa på det jag har.... Vilket för övrigt är ganska mycket, men jag kan ju inte ta allt på en gång.
Även om nervositeten gjorde sig mer påmind denna gången än föregående kväll och jag glömde en del av rutinen... eller ja... jag glömde inte den... det var bara det att jag kom in i fel ordning och så... så jag sabba det nog lite för mig själv där... men det var inte det att jag blev förbannad på mig själv... det var mest det att jag kände att "Aha... om jag säger så här istället så kommer jag bättre in i det och allt kommer på sin plats."

Denna kväll bjöds det på pasta med kyckling... Fan, Restaurang Elephanten har sjukt god mat om man tänker efter.
Förutom mig så uppträdde även:
Mats Andersson, Eric Andersson, Fritte Fitzson, Tina Andreasson, Robin Paulsson, Elin Nordén, Simon Svensson, Thomas Högblom.



Den 20e februari hade jag ett privat gig.
Det var en namngivningsfest till en helt underbart söt liten flicka...
Det började med att jag stod ute i trädgården och hade lite eldshow... först med lite poi och sen med stav... sen avslutade jag det hela med lite eldblåsning. Detta blev väldigt uppskattat.
Efteråt när vi satt och åt och det ena efter det andra talet hölls så ställde jag mig upp och körde min grej...
Det var på många sätt ett mycket lyckat gig och helt sjukt god mat.
Jag önskar bara att jag hade träffat dessa människor lite oftare... för dom är verkligen helt underbara.




Den 25e mars skulle jag egentligen ha varit i Linköping på ett gig, men vissa privata angelägenheter gjorde att jag valde att avstå. Lite tråkigt, men ibland får man prioritera annat.
Nu hoppas jag bara på att få komma upp en annan gång.



//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0