Det började bra... tror jag...

Nu beger jag mig ut i bloggosfären som det så vackert heter...
Tydligen ska man ha en blogg idag.... det är ju inne... och folk skriver om saker som är irrelevant för männskligheten... så jag tänkte att jag får väl göra samma sak...
Men jag tänkte i första hand skriva om Stand Up Comedy här... jo, för det är ju faktiskt som så... jag har ju gett mig på Stand up Comedy.

Det hela började med att jag var på M.A.C.K på Malmöfestivalen i Augusti 2009 och fic se en bunke komiker... och det var hysteriskt roligt...
Jag fick frågan om inte jag också skulle vilja prova på det... Och i flera månader tänkte jag att "Nej, det är inget för mig..."
Men till slut tog jag mod till mig och tänkte att det hade ju varit roligt att prova...

Den 19 november fick jag chansen att prova mina vingar på Dockan Comedy i Malmö.
Nervös var jag ca 1 vecka innan... Denna kvällen var jag ett nervvrak...
Jag fick lugnat nerverna med några öl... och sen kommer jag inte ihåg så mycket mer...
Elin Nordén presenterade mig och jag kände hur hjärtinfarkten var på väg...
Väl uppe på scen så började jag mig så smått hanka mig framåt i manuset...
Helt plötsligt står jag där.... med en spotlight i huvudet och minne som ett dörrhandtag... och fick inte fram ett ljud... det kändes verkligen som att jag stod där uppe i en evighet... men det var bara några sekunder innan jag kom in på rätt bana...
Därefter kommer jag inte ihåg så mycket... Jag vet bara att jag hörde lite skratt på vardera ställen... mitt nästa minne var att jag satt i logen efteråt....

Men en sak kommer jag ihåg... jag fick mat... en förbannat god sallad med räkor och annat gott...
Och alla nya och underbara människor jag fick träffa. Människor man sett på affisher... hört talas om... och sett på tv... jag stod där... mitt bland dom... JAG!!!
Denna kväll uppträdde förutom jag även: Mats Andersson (som vid detta tillfälle även var med och drev Dockan Comedy), Elina Du Rietz, Jason Nichols, Björn Tennfors, Anna Swane (som senare skulle komma till att bli lite av en mentor och en underbar vän), Emma Wesselus, Elin Nordén (Som satt i logen och berättade att det finns de som kräkt uppe på scen), Cecilia Ramstedt (hon som har Prick prick i Lund), Dominik Henzel och Niklas Larsson.

För att ha varit så nervös denna kvällen så jag knappt minns något så var det en mycket minnesvärd kväll... :D


Men det skulle inte ta lång tid innan det var dags för nästa gig. Det kom ganska så oväntat...
Men självklart ville jag ju uppträda igen ju så det var bara att tacka ja till giget.
Den 10 december  2009 var det dags igen.... även denna gången på Dockan Comedy.
Denna kvällen bjöds det på pasta och någon slags köttfärssås... riktigt gott!!

Denna kvällen hade jag lagt upp ett helt nytt material som jag ville prova...
En del skämt gick hem medans andra inte alls gick hem... men huvudsaken var att jag fick mer skratt än tystnad...
Det var roligt att prova nytt material... Så efter den gången så tog jag de skämten som jag fick mest skratt av då och la till i det matrerialet som jag fick bäst skratt av på första giget...

Även denna kvällen var jag grymt nervös... men ingen hjärtinfarkt iaf... och helt ärligt så kommer jag knappt ihåg kvällen... men de andra som uppträdde denna kvällen var: Eric Andersson, Martin Lettevall, Staffan Nordqvist, Malin Nanhed, Sven Holmberg, Nathalie Söderkvist, Mats Andersson, Anna Swane och Ludde Samuelsson.

Efter det giget skrev Mats Andersson om mig i sin blogg:
Anders Löfberg uppträdde för andra gången. Bra energi (en sån komiker som klubbvärdar älskar att sätta först för att få en bra start på kvällen), kul även när det inte är rena skämt och säker. Fortsätt så!

Eric Andersson skrev i sin blogg:
Anders Löfberg hade jag inte sett innan, men hade en skön kaxig stil.

Detta sporra mig nått så gud in i helvete... :)

Och efter det så blev det jul och nyår och helt plötsligt var vi inne i 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0